G-ST2X7V9JM6

Typ om te zoeken

Voedingssupplementen

Dé 5 beste supplementen om aan te komen

Delen
Voedingssupplementen-om-aan-te-komen-bestaan-echt

Wat zijn de beste supplementen om aan te komen? Eén van de meest onderzochte supplementen is een weight gainer, doorgaans ook een van de meest populaire supplementen om aan te komen. Wil jij weten hoe je kunt aankomen op een verantwoorde en gezonde manier? Dat lees je in dit artikel.

Supplementen om aan te komen

Wanneer het gaat om sport en voeding om je lichaam te veranderen, gaat het vaak al snel om afvallen. Hier tegenover staat aankomen, al is hier doorgaans veel minder aandacht voor. Wat moet je eten om aan te komen? Hoeveel calorieën om aan te komen?

Voedingssupplementen-om-aan-te-komen-bestaan-echt-en-ze-helpen-met-het-krijgen-van-extra-gewicht

Daarnaast kijken we naar voedingssupplementen om aan te komen, zodat het voor makkelijker wordt als je hier moeite mee hebt. Want naast weight gainers zijn er ook andere voedingssupplementen die jou hierbij kunnen helpen. Gezonde vetten zijn hierbij ontzettend belangrijk, maar ook essentiële aminozuren en eiwitten zijn belangrijk.

Wist je bijvoorbeeld dat een eiwitrijk dieet hier ook bij kan helpen? Hier komen we later op terug. Dit zijn de meest belangrijke supplementen om aan te komen:

  • Weight gainers
  • Eiwitten
  • Creatine
  • HMB
  • Dextrose
  • Instant oats

Weight gainers

Veruit het meest bekende supplement om aan te komen is de weight gainer. Met deze weight gainers kun je eenvoudig om in één klap veel calorieën binnenkrijgen.

Eten om aan te komen is voor sommigen lastig, waardoor een shake een goede vervanger kan zijn. Vooral in de ochtend of tussendoor is dit heel makkelijk. Met weight gainers bevat zo’n shake een groot aantal calorieën, met goede verhoudingen qua macro’s. Ideaal om aan te komen.

€36,99
Op voorraad
Bodyandfit.com

Eiwitten

Wei eiwitten zijn bekend onder de fanatieke sporters. Wei eiwit, of whey, is simpelweg eiwit in poedervorm. Voldoende eiwitten zijn belangrijk voor het spierherstel en daarmee het aankomen van spiermassa. Veel mensen vinden het lastig om genoeg eiwitten binnen te krijgen, en dan is zo’n shake ideaal.

Daarnaast kun je het poeder verwerken in allerlei gerechten, zo kun je het bijvoorbeeld in je yoghurt stoppen. Whey eiwit bevat natuurlijk ook calorieën en daardoor is het een goed supplement om mee aan te komen. Let er wel bij op dat je niet de aanbevolen hoeveelheid eiwit elke dag overschrijdt.

€56,39
Op voorraad
Bodyandfit.com

Creatine

Heb jij wel eens creatine gebruikt? Dan weet je vast dat creatine het best onderzochte en legale supplement is dat je kan helpen bij krachtopbouw. Daarnaast houden veel mensen wat meer vocht vast in de spieren, waardoor ze snel aankomen.

Door de extra kracht kun je ook nog eens meer tillen, waardoor je gespierder wordt. Het ideale supplement om aan te komen dus. Er zijn verschillende soorten creatine beschikbaar, zo kun je het nemen in poeder- en/of pilvorm. Creatine monohydraat is een vorm dit het lichaam effectief ondersteunt en doorgaans het beste wordt opgenomen.

€15,99
Op voorraad
Bodyandfit.com

HMB

HMB is een metaboliet van leucine, en leucine is een aminozuur dat spier eiwitsynthese stimuleert. Daarom kan HMB helpen om je spiermassa te vergroten of te behouden. Het is gebleken dat vooral tijdens perioden van inactiviteit HMB je heel goed kan helpen om spierafbraak te voorkomen.

€19,79
Op voorraad
Bodyandfit.com

Dextrose

Dextrose is perfect om na de training te nemen, en zorgt ervoor dat je spieren de voedingsstoffen krijgen die ze nodig hebben voor herstel. Met dextrose kan je lichaam de eiwitten en koolhydraten snel aanvullen en beginnen met het herstel.

€2,99
Op voorraad
Bodyandfit.com

Instant oats

Oats, of gewoon havermout, bevat veel goede voedingsstoffen. Je kunt dit op allerlei manieren eten. Maak er pap van, mix met het kwark of doe het in je shake. Makkelijk, snel en een bron van goede calorieën.

€2,99
Op voorraad
Bodyandfit.com

Pillen om aan te komen

Er zijn ook veel pillen om aan te komen. Deze pillen om aan te komen werken op verschillende manieren. De werking is echter nog niet altijd bewezen en er kunnen nadelen aan zitten. Het gebruik van pillen om aan te komen moet daarom altijd in overleg met een deskundige of een huisarts gebeuren. Het is zeker niet de eerste stap die je moet zetten als jij wat wil aankomen.

Welke zijn het beste?

De hierboven opgesomde voedingssupplementen om aan te komen zijn het beste. Er zijn uiteraard nog veel meer supplementen die beweren hetzelfde te doen, of zelfs nog meer, maar neem dat vooral met een korreltje zout.

Op de supplementen markt wordt ook veel verkocht wat heel veel beloofd maar in de praktijk maar weinig doet. Hou het bij aankomen daarom bij de hierboven opgesomde producten. Dit heeft ook te maken met het feit dat aankomen uiteindelijk altijd aankomt op een positieve energiebalans.

Dat wil zeggen, meer calorieën eten en drinken dan dat je verbrandt op een dag. De bovenstaande supplementen kunnen je hierbij helpen, of bieden andere voordelen waarmee het aankomen makkelijker wordt.

Moet je ze echt gebruiken en waarom?

Waarom zou je nou eigenlijk voedingssupplementen om aan te komen gebruiken? Grofweg gezien zijn er twee redenen om dat te doen. Allereerst kun je supplementen gebruiken die je helpen om meer te eten. Om aan te komen moet je dus meer calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Maar als je weinig eetlust hebt is dit lastig. Er zijn supplementen die de eetlust bevorderen, en dat is natuurlijk heel handig als je wil aankomen.

Daarnaast zijn er supplementen die helpen om meer spiermassa te kweken. De beste manier om aan te komen is natuurlijk in spier, niet in vet. Spieren zijn niet alleen essentieel voor ons lichaam, je wordt er ook breder en sterker van. Aankomen betekent voor veel mensen dan ook gespierder worden, en bepaalde supplementen kunnen hierbij helpen. Creatine is hier een voorbeeld van, maar ook weight gainers en whey eiwit dragen op dit gebied hun steentje bij.

Aankomen met voeding

Naast voedingssupplementen is het ook mogelijk om via voeding aan te komen. Maar wat moet ik eten om aan te komen? Je zou ervoor kunnen kiezen om simpelweg zoveel mogelijk calorieën te eten.

Ga alleen niet voor simpelweg slecht voedsel. Voor je algehele gezondheid is dat niet de beste optie. Je zult je er ook niet fantastisch door gaan voelen en de kans dat je vooral vet aankomt is groot. Gezonde voeding eten om aan te komen is daarom veel beter. Maar welke gezonde voeding om aan te komen is nou het beste? Hieronder hebben we het op een rijtje gezet.

Maar let op: om gezond aan te komen dien je je aan de richtlijnen van de Gezondheidsraad te houden. Dit zijn onder andere de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, referentie inname en adequate inname te waarborgen.

Gezonde vetten

Neem extra vetten, maar dan wel de gezonde vetten. Vetten leveren het meeste calorieën en zijn daarom ideaal om mee aan te komen. Bronnen hiervan zijn bijvoorbeeld: pindakaas, noten, avocado, olijfolie en vis.

Volle producten

Ga vaker voor volle producten. Als je wil aankomen kun je het beste kiezen voor volle producten. Wissel je magere kwark in voor volle kwark, en doe hetzelfde met je melk of andere producten. Scheelt al snel enkele honderden calorieën op een dag.

Drinken

Drink meer calorieën. Vloeibare calorieën zijn bij het afvallen zonde om te nemen, maar bij het aankomen kunnen ze juist helpen om extra calorieën binnen te krijgen. Profiteer hier dus van.

Tips om gezond aan te komen

Het beste dieet om aan te komen is dus gezond, maar bevat wel veel calorieën. Hoe doe je dat dan? Naast bovenstaande tips qua voedingsmiddelen, hebben we nog een aantal algemene tips op een rijtje gezet waarmee je het aankomen makkelijker kunt maken.

Vaker wegen

Weeg jezelf vaker. Door jezelf te wegen heb je meer zicht op je gewicht en weet je of je op de goede weg zit of nog dingen moet veranderen. Het is dan aan te raden om minimaal drie keer per week op de weegschaal te staan. Je gewicht wisselt namelijk nogal, en een keer per week wegen kan daardoor een vertekend beeld geven.

Bijhouden

Houd een dagboek bij of tel calorieën. Hierdoor heb je beter inzicht in wat je eet en kun je zo nodig makkelijker aanpassingen maken. Bepaal daarnaast vaste eettijden. Hou je hier vervolgens ook aan. Maak simpelweg tijd om te eten en wees niet altijd te gehaast.

Meer bewegen

Meer bewegen om aan te komen, klopt dat wel? Dit lijkt wellicht wat tegenstrijdig, want door bewegen verbrand je calorieën die je vervolgens weer moet eten. Maar bewegen wekt de eetlust op, waardoor je juist extra calorieën kunt binnenkrijgen.

Wat te doen bij weinig eetlust?

Een probleem bij het aankomen kan natuurlijk zijn dat je weinig eetlust hebt. Het is dan lastig om veel calorieën binnen te krijgen, maar hiervoor zijn gelukkig ook een aantal oplossingen. Bovenstaande tips helpen hier vaak ook al voor, maar als je echt worstelt met weinig eetlust kun je nog een aantal dingen doen.

De eerste is om van eten een gezellig moment te maken. Hierdoor ben je minder bezig met hoeveel je moet eten en ondertussen krijg je vaak toch veel binnen. Wist je dat je ten tweede ook gebruikt kunt maken van supplementen om eetlust op te wekken (*LINK)?

Ook kun je nieuwe recepten uitproberen waarbij je veel calorieën haalt uit gezonde dingen. Waarvan je ook gemakkelijk genoeg kunt eten. Als je zo’n recept vind kun je deze bewaren en regelmatig gebruiken. De laatste tip is het eten of drinken van frisse dingen, zoals fruit of sap. Hierdoor krijg je vaak meer trek. Bouillon drinken doet hetzelfde. Je zou dit dus net voor een maaltijd kunnen doen, zodat je meer kunt eten.

Tags