G-ST2X7V9JM6

Typ om te zoeken

Creatine

Hoe creatine voor vrouwen het beste gebruikt kan worden

Delen
Creatine-voor-vrouwen

Creatine voor vrouwen in de vorm van een voedingssupplement zorgt ervoor dat je snel betere sportprestaties kunt leveren. Veel mensen denken dat creatine niet geschikt is voor vrouwen, maar niets is minder waar. Er zijn zelfs veel voordelen van het gebruik van creatine door vrouwen, zoals een toename van de spierkracht en een lager vetpercentage. Maar hoeveel creatine per dag is gezond? En wat is de beste creatine voor vrouwen? We leggen je hieronder alles uit wat je als vrouw over creatine moet weten.

Creatine voor vrouwen

Het mannenlichaam verschilt qua kracht van het lichaam van de vrouw. Onder invloed van testosteron zijn mannen krachtiger dan vrouwen. Over het algemeen kan een vrouw maximaal over 65% van de kracht van een man beschikken. Mannen kunnen dus sneller een zwaardere krachttraining aan. Met behulp van een creatine supplement kunnen ook vrouwen snelle betere resultaten behalen tijdens de training.

Je merkt dit vooral tijdens de krachttraining en bij andere trainingen waarbij je in korte tijd veel power nodig hebt. Ben je van plan om creatine supplementen aan te schaffen, koop dan wel een supplement dat voor jouw lichaam geschikt is. Wat betreft creatine zijn er verschillende voedingssupplementen voor man en vrouw. Creatine monohydraat is hier een goed voorbeeld van.

Wil je weten hoeveel creatine voor een vrouw nodig is? Dat is onder andere afhankelijk van je lichaamsgewicht en je voedingspatroon. Bovendien heb je tijdens de oplaadfase een hogere dosering nodig dan tijdens de onderhoudsfase. Wat de beste creatine voor vrouwen is, is afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren. Wil jij creatine voor vrouwen kopen? Bestel het eenvoudig hier:

Creatine Creapure®

17,90  Op voorraad
Bodyandfit.com
-

Creatine Creapure® van Women's Best is de perfecte aanvulling als je in de gym hard werkt aan je doelen. Bevat 4 gram Creatine Monohydraat (Creapure®) per scoop. Zuivere creatine kopen van Women's Best? Vóór 22.00 besteld is morgen in huis! Creatine is een van nature voorkomende stof die in de...

Niet alleen voor mannen

Wie denkt aan voedingssupplementen ter bevordering van de spierkracht, denkt waarschijnlijk direct aan het typische beeld van de bodybuilder. Het is echter een misverstand dat een supplement er direct voor zorgt dat je een extreem gespierd lijf krijgt. Creatine bevordert bijvoorbeeld ook de resultaten die je behaalt tijdens het hardlopen en zwemmen. Met creatine behaal je ook bij de krachttraining betere resultaten. Je zult sneller meer gewicht kunnen tillen en meer sessies achter elkaar kunnen trainen dan zonder extra creatine.

Het lijf van een bodybuilder krijg je niet door creatine alleen, daar heb je een specifiek trainingsschema en voedingspatroon voor nodig. Je hoeft als vrouw dan ook echt niet bang te zijn om een ‘mannelijk’ lichaam te krijgen. Je kunt met creatine supplementen voor vrouwen goede resultaten binnen je normale training behalen.

Creatine-gebruik-is-ook-geschikt-voor-vrouwen
Creatine gebruik is ook geschikt voor vrouwen.

 Voordelen voor vrouwen

Er zijn verschillende voordelen van creatine voor vrouwen. Creatine zorgt er bijvoorbeeld voor dat het vetpercentage snel daalt. Daarom is creatine gebruik onder vrouwen ook erg populair. Er is namelijk een duidelijk verband tussen creatine en afvallen. Creatine is geen wondermiddel om af te vallen, maar in combinatie met sporten en gezond eten kan creatine ervoor zorgen dat je meer gewicht verliest.

Eén van de andere voordelen van het gebruik van creatine door vrouwen is een toename van kracht in het onderlichaam. Terwijl spiertoename vaak zorgt voor een gewichtstoename, is dit bij vrouwen vaak niet het geval. De spiertoename in het onderlichaam zorgt voor een mooi silhouet.

Ben je een vegetarische of veganistische vrouw? Dan heb je nog meer voordeel van het gebruik van creatine voor vrouwen. Creatine zorgt bij deze groep namelijk niet alleen voor een toename in prestaties, deze vrouwen ervaren ook meer energie. En meer energie zorgt ervoor dat je vrolijker en actiever door het leven gaat.

Speciale aandachtspunten bij creatine voor vrouwen:

  • Krachttoename onderlichaam
  • Vocht vasthouden
  • Veilig trainen

Krachttoename onderlichaam

Creatine zorgt bij vrouwen met name voor een krachttoename in het onderlichaam. Creatine zorgt voor een verlies van vet en een opbouw van spieren. Daardoor verandert niet alleen het silhouet van de vrouw, maar wordt ook het gewichtsverlies ondersteund. Supplementen met creatine voor vrouwen kunnen dus niet alleen zorgen voor betere prestaties, maar zorgen ook voor een strakker lichaam. Je krijgt snel een mooi silhouet bij het gebruik van voedingssupplementen met creatine.

Vocht vasthouden

Het is bekend dat je bij het gebruik van creatine veel water moet drinken. Creatine zorgt er namelijk voor dat je veel vocht vasthoudt in je lichaam. Bij vrouwen ligt dat iets anders. Uit onderzoek blijkt namelijk dat er minder vocht wordt vastgehouden bij creatine gebruik door vrouwen dan wanneer mannen dit voedingssupplement gebruiken.

Bij mannen is dit vocht goed zichtbaar in de spieren en moeten de nieren harder werken wanneer er niet voldoende vocht binnenkomt. Creatine gebruik door vrouwen leidt niet tot extra vocht in het lichaam. Heb je toch het idee dat je veel vocht vasthoudt? Dan kun je gewoon stoppen met creatine. Je lichaam zorgt er dan zelf voor dat het vocht weer snel je lichaam verlaat.

Veilig trainen

Creatine is een veilig middel om mee te trainen. Ben jij iemand die veel sport? Dan kan je zeker profiteren van de voordelen van creatine. Creatine voor vrouwen zorgt volgens het ISSN voor een veilige ondersteuning van de sportprestaties. Dit geldt zowel voor creatine gebruik door vrouwen op de korte als de lange termijn. Creatine gebruik onder vrouwen kent zelfs aanwijsbare gezondheidsvoordelen. Het is wel belangrijk dat je zowel tijdens de oplaadfase als de onderhoudsfase de maximale dosering van het voedingssupplement met creatine niet overschrijdt.

Veiligheid

Creatine is een veilig voedingssupplement waarmee je jouw sportprestaties binnen korte tijd kunt verbeteren. Je kunt na enkele weken als resultaat bemerken tijdens de training. Creatine gebruik is uitgebreid onderzocht en de onderzoeksresultaten zijn voornamelijk positief. Uit onderzoek blijkt niet alleen dat creatine veilig is, maar ook nog eens weinig bijwerkingen kent. Creatine heeft volgens onderzoek zelfs gezondheidsvoordelen wanneer je dit voedingssupplement als gezond persoon gebruikt. Bovendien kun je alleen profiteren van de gezondheidsvoordelen als je creatine dagelijks gebruikt in de voorgeschreven dosering.

 Conclusie

Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van creatine door vrouwen een goede ondersteuning kan zijn bij de training. Je bouwt sneller spiermassa op waardoor je meer kracht krijgt en vet verliest. In tegenstelling tot veel spookverhalen doen vermoeden, zijn er weinig bijwerkingen van creatine bekend. De meeste bijwerkingen treden alleen op als je tijdens de oplaadfase te hoge doseringen gebruikt.

Het gerucht dat je als vrouw door creatine in een bodybuilder verandert is absoluut niet waar. Dit heb je met jouw training volledig zelf in de hand. Hoeveel creatine voor een vrouw jij nodig hebt, is afhankelijk van je gewicht en voedingspatroon.

Wanneer moet je creatine innemen? Je kunt het best profiteren van de voordelen van creatine als je het voedingssupplement vlak voor of na de training gebruikt. Zorg hierbij altijd eerst voor voldoende creatine uit voeding, daarna komt een supplement pas aan bod. Neem je dit in combinatie met eiwit, dan behaal je een nog beter resultaat. Ben je een vrouw en wil je graag betere sportprestaties leveren? Dan kun je veilig een voedingssupplement met creatine voor vrouwen gebruiken.

Tags

1 Opmerking

Laat weten wat jij ervan denkt

Your email address will not be published. Required fields are marked *